Monday, December 5, 2011

Busy Sangat Nie...


.. Assalamualaikum ..

Lately, aku memang tak lekat kat umah sewa. walaupun banyak asignment n test menunggu, tapi komitmen laen telah bwat aku betul2 penat...
Kalau last week aku 'mengapit' cik sue di johor, this week plak aku 'berkonvo' di PICC.
*bukan aku konvo pun, adik aku yang konvo..aku menyibuk jerk..*

Hari Sabtu, pepagi lagi dah sebok kat pesta konvo adik. tapi, bukan 1, 2 jam aku kat situ. sampai ke petang..yelah, sesi photoshoot (poyos jer) tak sudah2..actually, aku lagi suka...haha...
Abes jer konvo, aku together with mom n lil' sista balik kmpg..dah la sardin dalam train, badan penat, dalam bas ke kmpg lagi lah sardin..*nasib baik dapat duduk*
Sampai umah ingat nak buat lagi lah asignment, tapi...mana blh aku buat derk je kat tilam+bantal...
Sudahnyer...besok baru aku buat asignment....hmmmm....

Esoknyer, aku ade wedding kawan yang nak kena attend..so, aku tak dapat la nk tido lelama..
*sedey sangat...huhuhu*
Around 12 pm, cik driver aku pown smpi..saper lagi..si Fallen Angel tu lah..datang ngan BB kesayangan dier...
Lama gak tak jumper mak cik nie..macam da kurus plak aku tengok..
Then, kiteorang pegi makan nasi minyak kat Beting..
*thank Azmi for inviting me to ur wedding..selamat pengantin baru*

Disebabkan aku punyer flight (haha...sekali lagi aku berangan, padahal naik bas jer) kol 6 ptg, cik Fallen Angel tu mengajak aku pegi kampung die kat Sri Menanti. aku tada hal..ikot jer..
Sampai sana, kiteorang jadi orang kampung kejap.
Walaupun dalam keadaan ayu berbaju kurung, aku ok jerk panjat pokok rambutan. mak cik sorang lagi tu lagi best. siap menebas rumput lagi...hahaha..
Ohh ye..kete si Ana tu akhirnya penuh ngan rambutan, ciku, kundang and yang paling best..PETAI...*ni tuan BB lah punyer pasal nie*
*haha..miss tuan BB plak tetiber*


ana..aku ciplak gambar ko kt fb..*ko tak marah kan?haha*


Then, we move on to Ulu Bendul..jalan2 cuci mata n lepak sebentar di tepi sungai..rasa cam nak berendam jer dalam sungai 2, tapi malas la...nnt tak dapat balik perak...
Lepak2 cmnie memang aku jarang amalkan. Kenapa?sebab aku takde port best n takde mmber yg btl2 aku blh msk sesangat...*sorang2 ape de hal?*

Ok..time's up nak merewang2 lagi..aku nak balik perak plak..
Dalam bas aku dok ngan uncle chinese ney..memula bwat hal sendiri. pas2 aku boring, aku tegur dier..ramah gak lah orangnyer..sampai die beli roti pown nak share ngan aku..haha..
Btw, dari apa yang die cerita, aku respek ngan dier. walaupun die blaja tak tinggi n kerja kontrak jer, anak2 die pandai.
Masa die nak turun kat ipoh die cakap camnie...


"selamat tinggal. belajar bersungguh-sungguh"


Alahmak...nie baek punyer reminder nie..
Cikgu lama aku yang aku jmper kengkadang pun takde cakap cm2, orang yang aku baru kenal plak bagi nasihat kat aku..huhu..terharu...thankz uncle...
Okeh..that's all for 'my busy day'..

Next time, aku post entri pasal hari 'relax' aku pulak..


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...