Saturday, September 17, 2011

Kebebasan tanpa Sempadan


16hb 09 2011 adlh tarikh yg bermakna bagi seluruh rakyat Malaysia kerana on that day malaysian celebrate 2 peristiwa penting serentak iaitu Hari Malaysia and Hari Kemerdekaan negara Malaysia. tak dapat pergi tengok real depan mata pown, suasananya tetap terasa.

Apa jadi kalau negara kita serupa keadaannya macam negara2 luar yang bergolak n nyawa setiap satu rakyatnya berada di hujung tanduk?of courselah, tak merasa kita sambut perayaan pada 16 september dengan senyuman n rasa selamat setiap masa.

Personally, saya bukan setakat bangga jadi warga Malaysia, malah teramat bersyukur bila dalam banyak2 negara di dunia nie, saya terpilih memegang kerakyatan negara Malaysia...just imagine, i was born in Somalia, Afghanistan or Manila..omg..i don't even want to think about it..

Kalau kita rasa keadaan kita dah teramat susah, ada yang lbh susah n merana lagi dari kita. tapi kalau kita rasa keadaan kita dah selesa, senang n lebih baek drpd org laen, bersyukurlah..coz tanpa izin-Nya, kita takkan dapat rasa nikmat yang ada seperti sekarang..

I totally marah sangat kalaw ada antara org2 yang memburuk2kan orang yg banyak berjasa dirinya sendiri..in other word, depan senyum, belakang kutuk..what a !@#$%^&!!! Hey...come on lah. kalau bukan sebab dier, you takkan dapatlah apa yg you ada sekarang. kalau dulu masa dapat boleh snym sampai ke blkg telinga, kenapa sekarang banyak bunyik?


Lastly....


I

L0VE

T0

Be

MALAYSIAN...

(tabik spring siket pada pejuang2 dulu2 yang berjuang bermati2an demi keamanan dan kebebasan orang lain yg deyall sendiri tak pernah kenal.)




.T.E.R.I.M.A.K.A.S.I.H.



1 comment:

  1. "salam singgah kenalan....jika sudi follow² ye...
    see u around and happy blogging….follow awak"

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...